معرفی کوتاه محمد یونسی

محمد یونسی یکی از فعالیت ترین حقوقدانان در اکوسیستم نواوری و کارآفرینی کشور است.  که علاوه بر تسلط بر موضوعات حقوقی کسب و کار به دلیل ارتباط با  صنایع و کسب و کار های گوناگون، کاملا به حوزه های صنایع مالی ، اقتصاد دیجیتال ، اقتصاد کریپتو ، تجارت الکترونیکی اشراف داشته و با مجموعه های بزرگ اقتصادی در این زمینه همکاری دارد.

محمد یونسی فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.  نامبرده در سال 1389 وارد دانشکده حقوق شد و در سال 1393 از همان دانشکده فارغ التحصیل گردید.

بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن در آزمون ورودی کانون وکلای مرکز شرکت کرد.  در همان سال با رتبه بسیار عالی در این ازمون قبول شد.   در همان سال تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گرفته. و در  رشته حقوق مالکیت فکری  در  دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد.

فعالیت حرفه ای

بنابراین سال 1394 همزمان بود با ادامه تحصیل ایشان در مقطع ارشد و کاراموزی وکالت که در کنار سپری کردن این مسیر در همان دانشگاه شهید بهشتی در شتابدهنده تخصصی فارابی به عنوان مشاور حقوقی شتابدهنده مشغول به کار شد .

شتابدهنده فارابی به عنوان یک شتابدهنده تخصصی از کسب وکار های حوزه فینتک حمایت می نمود.  و موضوعاتی که در این زمینه مطرح می گردید در اقتصاد ایران تازگی داشت. و به همین دلیل جای خالی مباحث حقوقی در این زمینه بسیار حس می شد .  از همین رو محمد یونسی علاوه بر تصمیم به راه اندازی استارتاپ حقوقی خود در زمینه حقوق فینتک مطالعات بسیاری را به عمل آورد. که بعد ها در مدرسه فینتک بانک انصار به عنوان مدرس حرفه ای حقوق فینک نتایج مطالعات خود را با فعالین این حوزه در میان گذاشت.

پس از شتابدهنده فارابی ، بانک انصار ( سپه کنونی) برای رفع نیاز ای خصصی خود در زمینه  حقوق سرمایه گذاری خطر پذیر و فینتک به سراغ محمد یونسی امد و فصل جدیدی از حقوق فینتک در بازار اقتصاد دیجیتال ایران باز شد.  فعالیت های حرفه ای ایشان در بانک انصار منجر به برگزاری دوره های حقوقی متعدی گردید .  در مرکز نواوری بانک انصار به عنوان مشاور حقوقی به تمام تیم های مستقر در این مرکز همکاری می نمود.

فعالیت در حوزه سرمایه گذاری

بعدتر ، وکیل محمد یونسی فعالیت خود را در حوزه حقوق سرمایه گذاری خطر پذیر گسترش داد و به عنوان مدیر حقوقی شرکت سرمایه گذاری توسعه کارآفرینی بهمن همکاری نمود .

سال بعد در موسسه دانش بنیان برکت به عنوان بزرگ ترین مجموعه سرمایه گذاری کشور همکار شد .  از ان پس تمام هلدینگ ها و شرکت های وابسته به این موسسه از دانش و تخصص اقای یونسی بهره برداری نمودند.

بعد ها به عنوان مشاور حقوقی کانون صرافان ایرانیان،صندوق ستاره برتر ، صندوق ستارگان و بسیاری از شرکت ها سرمایه گذاری ، مراکز نوآوری و کسب و کار های کوچک و بزرگ در زمینه حقوق سرمایه گذاری و اقتصاد دیجیتال مطرح شد.  در حال حاضر کمتر کسی است که در حوزه حقوق کسب وکار نام ایشان را نشنیده باشد.

وی در حال حاضر به عنوان وکیل و مشاور حقوقی در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر ، حقوق کسب و کار و فناوری های مالی( فینتک) در اکوسیستم کارآفرینی ایران به خوبی شناخته شده است.

فعالیت آموزشی

محمد یونسی نه تنها در  زمینه مشاوره حقوقی و عرصه وکالت تخصصی در امور حقوقی و تجاری مطرح است . بلکه به عنوان سخنران و مدرس حقوقی در بسیاری از رویداد ها و همایش ها شرکت نموده.  و دانش آموختگان بسیاری از آموزش های ایشان بهره برده اند.

درحال حاضر ایشان به عنوان مدرسه حقوق بلاکچین در دوره های MBA دانشکده مدیریت مشغول به تدریس است.

پنل تخصصی همایش لگال دی با حضور محمد یونسی و  امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات سال 1397