دی ماه سال گذشته برخی سایت‌های کاریابی آنلاین پس از دریافت ایمیلی از سوی کمیته‌ی فیلترینگ، به آن‌ها اخطار داده شده بود به دلیل انتشار محتوای مجرمانه و در صورت عدم حذف محتوای مربوطه مسدود خواهند شد. درحالی‌که بعضی سایت‌ها مدعی بودند ایمیلی دریافت نکرده و فیلترینگ آن‌ها بدون اخطار قبلی بوده است، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد این سایت‌ها تا زمان اصلاح‌نامه‌ی وزارت‌ کار، و با اخذ مجوز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حال بعد از گذشت یک سال بخش‌نامه‌ی مربوط به همین موضوع ابلاغ شده و بدنه‌ی دولت نمی‌تواند مستقیما با شکایت از استارتاپ‌ها درخواست فیلترینگ آن‌ها را داشته باشد. در این بخش‌نامه نوشته شده است:

بخشنامه به کلیه‌ی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی:

در اجرای تصویب‌نامه‌ی شماره‌ی ۵۴۹۹۱/۲۲۸۴۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۳ هيأت وزیران و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای قانونی که در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرند و کاهش موانع این‌گونه فعالیت‌ها و ایجاد سازوکار اجرایی مناسب برای ادامه و رونق این نوع کارها و ایجاد وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مدیریت مشکلات حقوقی ناشی از گسترش این نوع فعالیت‌ها، «شیوه‌نامه‌ی تشکیل و نحوه‌ی عمل کارگروه کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی از طریق سامان‌دهی و کاهش شکایت دستگاه‌ها به طرفیت آن‌ها» که به تصویب کارگروه مربوطه رسیده است، متشکل بر (۱۳) ماده و دو تبصره جهت اجرا، ابلاغ می‌گردد.